انواع کارت pvc و کاربرد هر یک
نوشته شده توسط : آرزو

 

همه چاپگرهای کارت شناسایی به کارت های PVC نیاز دارند که روی آن چاپ کنند. مشخصات مختلفی مانند نوع، اندازه و ضخامت کارت مورد نیاز برای کاربردهای مختلف وجود دارد. بسته به نیاز شما، چاپگر کارت مورد نیاز برای پروژه ممکن است به دلیل نوع کارت خاص مورد نیاز تغییر کند. اینها انواع کارت های موجود هستند:

 

کارت پی وی سی گرید تصویر CR-80 30 می

این کارت پی وی سی رایج ترین کارتی است که در چاپگرهای کارت شناسایی استاندارد استفاده می شود. تمامی سازندگان چاپگر، Fargo، Evolis، Zebra، Datacard، Magicard، Nisca و CIM، پرینترهایی می سازند که از این نوع کارت استفاده کنند. این کارت که به عنوان نشان اندازه کارت اعتباری شناخته می شود، تقریباً به اندازه و ضخامت یک VISA یا MasterCard استاندارد است.

 

کارت پی وی سی CR-100

این یک کارت تخصصی است که امکان فرمت بزرگتر از کارت PVC درجه تصویر را فراهم می کند. این کارت که گاهی اوقات به عنوان کارت سایز نظامی شناخته می شود، در تعداد کمتری از برنامه های تخصصی استفاده می شود.

 

کارت پی وی سی کامپوزیت 60/40

این کارت به طور کلی دوام بیشتری نسبت به کارت استاندارد PVC 30 میلی لیتری دارد. این کارت از یک کامپوزیت ترکیبی 60/40 ساخته شده است که از مواد PVC و پلی استر تشکیل شده است. این ترکیب به کارت های پی وی سی کامپوزیت انعطاف بیشتری نسبت به کارت های استاندارد می دهد. اغلب، این کارت‌ها در چاپگرهایی استفاده می‌شوند که در پایان چرخه چاپ، یک روکش یا روکش هولوگراف روی کارت اعمال می‌کنند. از این کارت‌ها در چاپگرهای انتقال مجدد نیز استفاده می‌شود، زیرا این چاپگرها گرمای شدیدی را از هد چاپ در طول فرآیند چاپ اعمال می‌کنند و گاهی اوقات باعث تاب برداشتن کارت‌های درجه تصویر استاندارد می‌شوند.

 

کارت نوار مغناطیسی

این کارت حاوی یک نوار مغناطیسی قابل رمزگذاری روی کارت است. خود کارت می تواند درجه تصویر یا کامپوزیت 60/40 باشد.

 

کارت مجاورتی

در این دسته از کارت های پی وی سی، تنوع زیادی از تولید کنندگان مختلف وجود دارد. این کارت ها شامل اجزای لازم برای عملکرد سیستم ها مانند سیستم های دسترسی یا امنیتی می باشد. آنها را می توان مانند سایر انواع کارت های PVC برای شناسایی بصری روی آنها چاپ کرد، اما آنها همچنین دارای لوازم الکترونیکی تعبیه شده ای هستند که می توانند داده ها را ذخیره کنند.

 

کارت صدف صدفی

این کارت معمولاً به دلیل بافت سطحی خود نمی تواند پرینت چاپگر کارت شناسایی را حفظ کند. برای استفاده به عنوان کارت شناسایی، می توان یک کارت حساس به فشار را که روی آن چاپ شده است، روی کارت صدفی چسباند.

 

کارت جوهرافشان

 

اخیراً، تعدادی از تأمین‌کنندگان، کیت‌های کارت پی وی سی جوهرافشان را ارائه کرده‌اند که برای امکان چاپ کارت شناسایی با چاپگر جوهرافشان طراحی شده‌اند. این کیت ها همراه با کارت های PVC مخصوص جوهر افشان و یک سینی جایگزین هستند که با چاپگر جوهر افشان کار می کند.

 

کارت قابل چاپ حساس به فشار

این کارت ها در اندازه ها و ضخامت های مختلف برای رفع نیازهای مختلف عرضه می شوند. رایج ترین اندازه سایز CR-80 است. کارت حساس به فشار CR-79 اغلب در کارت های پوسته صدفی استفاده می شود. کارت های حساس به فشار در سه ضخامت معمولی عرضه می شوند. آنها 10 میلیون، 14 میلیون و 24 میلیون هستند. این کارت‌ها خیلی نازک هستند که نمی‌توانند از چاپگر کارت شناسایی عبور کنند، این کارت‌ها با موادی پشتیبان می‌شوند که به کارت اجازه می‌دهد از یک چاپگر کارت شناسایی استاندارد 30 میلیونی عبور کند و سپس برای اعمال روی کارت تخصصی جدا شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: